Judul | : | Musiqa harommi? - Shayx Obid qori, uzbek, islom |
info | : | Savol: Hozirgi kunda to'ylarda chalinayotgan musiqa, karnay-surnay larning hukmi nima va ularni eshitganga, oyinga tushganga, artistlarga [ raqqosa lar] qanday azoblar bor? deb yozibdilar. Biz musiqa masalasida avvalo mazhab ulamolarining sozlariga murojaat qilaylik. Hanafiy mazhab ulamolari musiqa asboblarining barcha turini xarom deyishgan. Jumladan, chertib chalinadigan, urib chalinadigan, puflab chalinadigan asboblarni ular rad etganlar. Faqat toyda, [yani] nikoh toyida chalinadigan doira bilan jangda chalinadigan dombaranigina halol deyishgan. Hashiyat ibnu Abidiyn [oz] kitobida yozadilar: Har qanday behuda ishlar, harakatlar makruhdir. Har qanday behuda ish deganda osha ishlarning ozi ham va uni tomosha qilgan, eshitganlar ham mana shu hukmga doxil boladilar. Raqs bolsin, masxarabozlik bolsin, chapak chalish bolsin, tor chalish, tanbur chalish, barbad, rubob, qonun, surnay, chang, karnay bularning barchasi makruhdir. Chunki bularning hammasi kofirlarning odatlaridir. Doira va surnay ovoziga quloq solib, tinglab turish va bulardan boshqalarini ham eshitish xaromdir. Agar bularni qoqqisdan, beixtiyor eshitib qolsa, uzrli boladi. U eshitmaslikka harakat qilishi lozim, deb yozadilar Raddul muxtaar muallifi Ibni Obidiyn. Yana, Astaraxsiy [?] rahimahulloh Al-Mabsuut kitobida yozadilar: Mana bu aytilgan ashula yoki yigi solish, surnay chalish, dombara chalish mana shunga oxshash behuda ishlar uchun pul tolab, ularni yollash joiz emas. Chunki ular masiyatdir masiyatga pul tolab yollash botildir. Yana, Saraxsiy [?] davom etib, bu sozlarning oxirida , yani nikoh toyida chalinadigan dombarani esa, uning zarari yoq. Yani unga pul tolansa, yollansa, joiz. Takmiyatu Xashiyat Raddul Muxtar [?] kitobida yozadilar, yani bu kitobda shahodati (guvohligi) rad etiladigan odamlarni mana shu orinda zikr qilganlarida, jumladan, muhannaslar va aytib yiglovchilar, azada aytib yiglab beruvchilar, toyda ashula aytib beruvchilar, qushlar va cholgu asboblar bilan oynovchilar (mana shular - va yana), salaflarni sokuvchilar bular, shahodati (guvohligi) qabul qilinmaydigan odamlar qatorida sanalganlar. Mana shu aytilgan masalalar mashhur hanafiy mazhabi ulamolar tomonidan aytilgan sozlardir. Ammo bugungi kunda kopgina odamlar musiqa haqidagi sozlarni vahhobiylarning sozi deb gapiradilar. Buni yo bilmasdan gapiradilar, yoki bila turib odamlarni chalgitish va aldash uchun toqib tarqatadilar. Endi mana shu kitoblarga hanafiy mazhabining kitoblariga asos bolgan hadislarga murojaat qilamiz. Ibn Maaja rahimahulloh rivoyat qilgan mana bu hadisga etibor beraylik: Abu Maalik Ashariydan rivoyat. Rasululloh (s.a.v.) dedilar: Ummatimdan bir guruh odamlar aroqni oz otidan boshqacha ism bilan atab ichadilar. Ularning boshlari uzra cholgu asboblari va ashulachi ayollar bilan bazm uyushtirishadi. Alloh ularni yerga yutqizib yuboradi va ulardan bazilarini maymun va tongizlarga aylantiradi. (Ibn Maaja, Ibn Hibbaan va boshqalar rivoyati; Alboniy sahih sanaganlar. ) Yana, mana shu hadisni boshqacha iboralar bilan Imom Buxoriy ham rivoyat qilganlar. Shu hadisning sharhida Fathul Baariy sohiblari Ibn Haajar aytadilarki, al-maazifning manosi , yani cholgu asboblaridir. Yana bazilar maazifdan murod ashulalar deyishgan. Yana, shu hadisning bir rivoyatida Alloh togni ularning ustiga qulatadi deyilgan. Yani, bir guruh odamlar tog yonbagriga borib bazm uyushtirishadi, musiqa chalishadi, aroq ichishadi va kechasi bilan mana shunday oyin-kulgu qilib chiqishadi. Tong yaqinlashganda sahar paytida togning bir choqqisi qulab, ularning ustiga tushadi va ularning bir qanchalari halok boladilar. Qolganlarini esa Alloh tongiz va maymunlarga aylantiradi deyilgan. Yana, Ibn Haajar mana shu borada davom etib aytadilar: Bu tongiz va maymunlarga aylantiriladi degan ibora haqiqatan bolishi mumkin. Otgan zamondagi bazi ummatlarga bolgani kabi. Ularning xulqlarining ozgarishi nazarda tutilgan kinoya bolishi mumkin, yani bir majoziy tarzda aytilgan bolishi mumkin bu hadis, deydilar Ibn Haajar. Lekin mening nazarimda birinchi fikr togriroqdir. Yuqoridagi hadisning siyoqi kelishi holatiga qarasangiz, birinchi tavil muvofiqroq keladi deydilar. Yani bu maymun yoki tongizlarga aylanib qolishi bu haqiqatdan bolishi ehtimolga yaqin deydilar. Bu hadisda xarom bolgan narsaning otini ozgartirib, uni halol qilib olish uchun qilinadigan hiyla ana shunday hiyla qiluvchi odamlarga nisbata qattiq bir vaiyd, yani qattiq azoblar aytilganligini anglash kerak deydilar. Narsalarga chiqariladigan hukm asli mohiyatga qarab, illatga, sababga qarab boladi, zohiriga qarab emas. Aroqning harom qilinishining illati, sababi mast qilish jihatidir. Ana shu mast qilish jihati nima narsada topilsa, uning oti aroqmi, boshqami nima bolishidan qatiy nazar, mast qiluvchilik sifati-hislati bolsa, u xarom boladi. |
Upload | : | 08 February 2009 |
Uploader | : | mif |
Durasi | : | 10:55 |
Source | : | http://www.youtube.com/watch?v=n-R-0jTU8KM |
Ð©Ð°Ð°Ñ Ñ Ð½Ð½Ð¾Ð¾Ð·Ð·Ð°Ð° ÐаÑкаева | : | ÐÑÑÐ°Ð»Ð¾Ð¼Ñ Ð°Ð»ÐµÐ¹ÐºÑм ÑÐ¾Ñ Ð¼Ð°ÑÑÐ»Ð»Ð¾Ñ Ð¸ ва баÑокаÑÑÑ Ð°ÐµÐ» киÑи номозда ÑоÑини ÑаÑлаб ÑкиÑи кеÑегми ÑзÑн бÑлÑа еки ÑÑÑмаклаб ÑкиÑа бÑладими олдиндан ÑÐ°Ñ Ð¼Ð°Ñ ÐÐ»Ð»Ð¾Ñ Ð Ð¾Ð·Ð¸ бÑлÑин ÐнÑÐ¾Ð¾Ð»Ð»Ð¾Ñ ï»¿ |
artur ibodullaev | : | аÑÑÐ°Ð»Ð¾Ð¼Ñ Ð°Ð»ÐµÐ¹ÐºÑм ÑÐ°Ñ Ð¼Ð°ÑÑÐ»Ð»Ð¾Ñ Ñ Ð±Ð°ÑакаÑÑÑ .Ñ ÑÑмаÑли опа ÑÐ¸Ð½Ð³Ð¸Ð»Ð»Ð°Ñ Ð°ÐºÐ° ÑÐºÐ°Ð»Ð°Ñ Ð±Ñ Ð¼ÑÑика ÑайÑонга Ñени азонинг деб беÑилган ÑÑни ÑÑÑн Ñ Ð°Ñом мÑÑика.бÑни боÑидан айÑÑам бÑлаÑди Ð±Ñ ÐºÑп гап ÑÑни ÑÑÑн youtube га Ñ'зÑангиз Ð¸Ð±Ð»Ð¸Ñ Ð±Ð¸Ð»Ð°Ð½ ÑÑÑ Ð±Ð°Ñ Ð´ÐµÐ± ÑÑа еÑда Ñ Ð°Ð¼Ð¼Ð°Ñи айÑилган.ÑÑни Ð±Ð¸Ñ ÑинглаÑангиз ÑÑÑÑниб олаÑиз. |
Nurjigit Abdulla | : | мÑÑика зинога билеÑÐºÑ ÑÐ°Ñ Ð¼ ÑоÑаÑаÑи Ð±Ð¾Ñ Ð¾Ð´Ð°Ð¼Ð³Ð° ÑÑÑинÑиÑмаÑанг Ñ Ð°Ð¼ билиб кÑйади.мÑÑикага бе Ð¼Ð°Ñ Ñам айол ва еÑкак Ñйнайди киÑанглап.Ð±Ð¸Ñ Ð±Ð¸Ñига кÑзлаÑини ÑйнаÑип каÑиди.Ð±Ñ Ð¸Ð½Ñонга иокип ÑÑÑади.ÑÑндай кизик ÑÑÑганда ким кÑÑон га кизикиб каÑайди. |
Mansur Halmirzaev | : | домла Ñиздан ÐÐ»Ð»Ð¾Ñ Ñози болÑин! домла Ñ Ð°Ð»Ñм комадами? |
Ð¨Ð°Ð²ÐºÐ°Ñ ÐÑ Ñнов | : | Ðоакани гаплаÑи гапига ÑÑгÑи кемаÑбдикÑ! мÑÑика аÑбоблади Ñ Ð°Ð¼Ð¼Ð°Ñини Ñ Ð°Ð½Ð¾Ð¼ Ð´ÐµÐ´Ð¸Ð´Ð¸Ð»Ð°Ñ Ñ' ман оми ÑÑÑенмадими? |
Mukhtor KHasanov | : | Kôkraginga taqib olgan mikrofoningchi, dalbaeb !!!!! Bu ham harommi? |
ÐодиÑжон ÐбдÑкаÑимов | : | ÐÑÑÐ°Ð»Ð¾Ð¼Ñ ÐлайкÑм ва ÑÐ¾Ñ Ð¼Ð°ÑÑÐ»Ð»Ð¾Ñ Ð¸ ва боÑокаÑÑÑ . Ð¥ÑÑмаÑли ÐоÑи ака киÑоб Ñ'Ð·Ð¸Ñ , Ñ Ð¸ÐºÐ¾ÑÐ»Ð°Ñ Ñ'зиÑ, бÑлаÑнинг Ñ Ñкми канака иÑломда. |
Dogan Bahadir | : | Allah c.c. birdir ondan baÅka ilah yoktur. Hz Muhammed s.a.v. onun kulu ve elçisidir. |
zohid70 | : | @saturnus04 ikkinchi gapingiz juda hatarli gap, tavba qiling! falsafangiz sizni xalok qiladi, Allohdan qo'rqing va diningizni asliga qayting! muhabatingiz musiqaga qanday bo'lsa Quroni karimga nisbatan shunchalik bo'lganida anchagina tuzik odam bo'lib qolar edingiz! Alloh sizni yaratdi, musiqa esa fosiq kofir mushrik vahokazo odamlar tomonidan taqdim qilindi! siz Allohni kalomini ko'roq o'qiysizmi yoki musiqanimi?! |
zohid70 | : | @saturnus04 sizning o'ylashingiz shunaqa, bekorga iymon deyilmaydi! iymoni bor odam Alloh va rosuliga taslim bo'ladi va sunnat ulamolariga ergashadi! siz eshittingiz sizga hujjat barpo bo'ldi! |
zohid70 | : | @Supermec09 nega alam qilayapti sizga?! agar yoqmasa eshitmang, internet juda keng yoqtirganizni tinglang! Alloh va rosululloh sallollohu alayhi vasallam talimotlarini o'rganing saodatga erishasiz inshaalloh! |
nargizamirova | : | Assalmu Aleykum wa rahmatulo hu wabaraka tuh bu zamon bizlarga musiqa eshtib o'ynab kulish uchun bermagan buning uchun yaratmagan bizni Alloh. Bizni Alloh ibodat qilish uchun yaratgan Nomoz o'qish uchun va bergan noniga va yuborgan Alhabdililah yaxshi dugona va do'stlar va boshqalar hamasi uchun shukurmizni bildrishimiz uchun ham ibodat qilishimiz kerak 5 mahal kuni ga musofurlar. o'qib bilim olib boshqalarga yordamimiz tegsin deb yashaylik. Allohga shukur qilib Insho'Alloh. Allohga omonat!! |
Supermec09 | : | Dam silaga ey, odamman debam yuribsizlarey |
rahimlondon | : | Shayx Obid qori .......... salomat bosh |
Kepler 101 | : | togri aytasiz, lek musiqani harhili bor deboylayman. hozir esa boshqa payt. Musiqa zararligi ham bor va shundak televizordagi har hil zararlik narsalar qoyishadi, odamni ahmoq qilib qoyadi. bu domla ham togri gapiryaptilar. lekin musiqa har hil. klassik musiqalari bor. Lekin albatta hamma narsani ozini meyori bor. bu meyordan otish kerak emas. diyn, iymon juda hayotimizda zarur narsa deb oylayman. bugungi dunyodagi harhil showlar, musiqalar bizni yoldan adashtiradi, bulardan uzoroq yurish kerak |
Muvahhid Bek | : | muziku napridumali. muzika eta chush vsyakaya. Music hooks you and you get addicted to it. You waste time, money, attention and resources for this useless thing. Many more problems come from music. Bir yurakka ikki narsa sig'maydi: yurakda yoki musiqa bo'lishi kerak, yoki Qur'on - Allohning kalomi bo'lishi kerak. Ikkalasi bir joyga sig'maydi. Kimning qalbida musiqa egallab olgan bo'lsa, o'sha inson Qur'on yod olaman, Qur'onni tushunib o'rganaman desa, musiqadan voz kechishi kerak. Bu oson. |
Muvahhid Bek | : | Yulduz, Sherali J, Ozodbek N, Mavluda A, Sevara N, Gogosha, Is'hoqjon qori, Sami Yusuf, Bolalar, Bojalar, Tohir M, Oxun M, Nasiba A, Farrux Z, Yalla, otarchi otarchiyev, Tarkan, Nancy Ajram... Estrada Pop-rock-jazz mumtoz-klassik Zarubejniy Tureskiy Russkiy Arabskiy... |
Terima kasih.!! Anda telah mengunjungi halaman Video Musiqa harommi? - Shayx Obid qori, uzbek, islom - (10:55) Kunjungi terus blog ini untuk mendapatkan update terbaru.!!
#Musiqa,#harommi?,#-,#Shayx,#Obid,#qori,,#uzbek,,#islom,
0 Response to "Musiqa harommi? - Shayx Obid qori, uzbek, islom"